May 8, 2007

عملت اللي في دماغي

أنا عملت اللي في دماغي ..
قعدت في يوم أعيط وأصوت وأصرخ وأرفس برجلي
لغاية لما ماما زهقت مني واخدتني على البيسين ..
الأول كانت بتهديني بس ، وراحت اشترت لي مايوه كحلي
بس أنا مسبتهاش إلا لما لبستهولي في البيت
وكنت مصمم أفضل لابسه في البيت
يمكن تحن عليا وتوديني البيسين وتحس بالحر اللي أنا حاسس بيه
ولما حست اني مصمم ما أقلعش المايوه خدتني على البيسين
أنا مش هاكدب عليكم أول ما شفت البيسين
لقيته كبير أوي وواسع
وقلت أنا هاعمل أيه في المية دي كلها
ده أنا مش باستحمل أشوف مية البانيو وباحس أنه واسع عليا
المهم استعنت بالله وركزت وقلت يعني أيه اللي هيحصل أنا أنزل المية
واللي يحصل يحصل
ماما دهنت جسمي بالكريم الأول
ونزلت البيسين والحقيقة أول ما لمست المية
حسيت إني هاموت من الخوف
وكنت خايف ماما تسيبني
هي سابتني فعلا بس الحمدلله العوامة أنقذتني
أصلها نزلتني المية وهي كانت برة
المهم بعد كدة حسيت أن المية جميلة أوي وماكنتش عايز أخرج
بس ماما خرجتني علشان خافت عليا من البرد
وقعدت في الشمس بأة ونمت كتير أوي
يا جماعة أنا هأقولكم بالصور الخطوات اللي لازم كل بيبي زيي
يعملها علشان ينفذ اللي في دماغه ويخلي مامته توديه البيسين
أولا : البس المايوه في البيت

ثانيا : اقلع هدومك أول ما توصل البسين


ثالثا : كشر لغاية ما مامتك تلبسك المايوه

رابعا : أعمل كأن البامبرز مضايقك عشان تقلعه

خامسا : حس انك انتصرت لأن ماما بتطلع المايوه

سادسا: استنى بفرحة لغاية ما تلبسه

سابعا : انزل البيسين بالعوامة


ثامنا : خاف على نفسك لما يسبوك من غير عوامة

تاسعا : فكر هتعمل أيه لو سابوك من غير العوامة .. العمر مش بعزأة

عاشرا : اتشمس ونشف نفسك ونام




13 comments:

Unknown said...

ايع ياعم الحلاوة دى انت كبرت وبقيت جان وهاتجنن البنات بس يا ناصح ما تخليش مامى تضحك عليك وتجيب عوامة من بتاعة العيال وقول لها انا عاوز عوامة من اللى برجلين علشان لما حد يبيعك ويسيبك لوحدك فى الميهتعرف تتصرف وربنا يحميك

Anonymous said...

تاني مرة يا حسونة ماتروحش البيسين مع ماما، لان طول ما هي معاك انت مش هتعرف تعاكس البنات و لا البنات هيعاكسوك

بس سيبك انت المايوه الكحلي ده يخلي هاني سلامة و احمد عز يقعدوا في البيت بسببك

Anonymous said...

لا صحيح واعى وكمان بتنشر دعوتك وعامل كتالوج مصور ... صحيح احنا ماكناش اطفال وكان اخر امانينا فى الصيف ان الشباك يتفتح شوية او نلبس تلات حاجات فوق بعض بس بدل سبعة

Anonymous said...

باسم الله ما شاء الله
والله وكبرت يا حسونة والبنات حتجري عليك ومامتك تعمل فيها ماري منيب بقا
صور زي العسل وكلو كوم والمايوه ده كوم تاني خالص
ربنا يحميك
وقلبي عالبنات بقا

محمد صلاح العزب said...

ازيك يا معلم
أنا بصراحة أول ماشفتك لابس المايوة قلقت، البنات في البيسين كتير، وانت عارف طبعا ان الإنسان مننا ضعيف، ولازم يخاف من الفتنة
وواضح طبعا كما هو مبين في الصور ان حضرتك كنت عمال تبص على البنات اللي لابسين مايوهات، وما تحاولش تنكر، الصور موجودة، والبلوج موجود، والإنكار مش هيفيدك

Anonymous said...

حسووووووووونة... إيه دة يا مجرممممم خياااااانة مش تاخدني معاك بدال مانا قاعدة فطسانة في الحر دة... بس عموماً حقك يابني دة الموضوع إللي قبل دة كنت مأنتخ و عرقان خالص في الصور يعني كان لازم مامتك تعوضك قبل ما تنحرف و تروح إنت البيسين مع شلة السوء أو أصحاب الKG
الفاسدين مع إنهم أكبر منك بس بردو مصممين يفسدوك زييهم و يخلوك تمشي في طريق إدمان الشوكلاتة.. طريق اللي يروح مايرجعش يا ولدي... :"(
بس أنا زعلانة منك.. يعني البلوج لونها فوشيا و 100% تقوم تيجي في الآخر تلبس مايو أزرق.. خلاص ماتزعقش عارفين إنك مش بنوتة يا سيدي.. :( بس بردو كان لازم تلبس مايو فوشيا... و نضارة شمس كمان لو أمكن عشان تبقى تاخد بيها غطس تبص عالسمك في البيسين... :P
إسمع كلامي روح إطلب الحاجات دي من ماما أول ما تقرا الرد عـــدل... آل ضحكت عليك بمايو أزرق أل...!!

SuZy
www.suzycafe.com

nohamy said...

اية رايك في المياة
مبروك يا معلم
اعقبال ما تجرب كل حاجة

Anonymous said...

و الله انتوا ناس زي العسل ربنا يبارك فيه و تفرحوا فيه و معاه و بيه و ليه و هو قاعد في الكوشه و بعد شهرين لابس فوطه المطبخ بيغسل الصحون

حسن يا حسونه يارب نفرح فيك و انت متجوز و لابس الببيونه

Anonymous said...

ophilia
بص يا حسن انا من زوار البلوج

بتاعتك وعملتلها دعايا فى المنتدى الى انا مشتركه فيه واسمه قهوة كتكوت ابقى تعالى شرفنا هناك
هما هناك حبوك خاااااااااالث وهتبقى كتكوت لقطه
الا صحيح يا حسن انت مرتبط:$؟

عمرو غريب said...

ياله يا عم مفيش حد ادك بلبط برحتك في المية

Anonymous said...

إيه يا سونه الجمال ده ، ماشاء الله يا كميل، إنت كده قطعت على كل شباب مصر بس سيبك انت .. المايوه الكحلي عامل شغل جامد جدا

عــيل شــقي said...

انا الموضوع دوت يا جماعة مش داخل دماغي




لأنة مش ممكنة الحكاية دية

ازاي يعني دماغي ياعااالم



!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!د


اوك اوك اوك


طب .....

اصل الحجم بتاعة دة صغير اوى علي الكتابة"


طيب

"مين اللي بيكتبلوا"


الموضوع دة مش داخل دماغي

Anonymous said...

ربنا يحميك ياحسونة يا عسل ويكتر البنات عليك