Mar 6, 2008

حسونة ضد الفساد


إمبارح.. فجأة وأنا نايم ومأنتخ
لقيت بابا وماما بيصحوني
أنا قلت بيني وبين نفسي
أكيد جايبين لي حاجة حلوة
وعايزين يوروهالي
رحت قمت من النوم بسرعة
وكنت هاموت أشوف هما بيصحوني من النوم ليه
وفجأة لقيت بابا بيحطلي دبوس على البيجامة
وماما بتقول خلاص حسونة بأة ضد الفساد
بصراحة مش عارف يعني إيه "ضد" ولا عارف يعني إيه "فساد"
بس قلت أهو كويس باين كده أنها حاجة حلوة
ورحت مكمل نوم عادي
وأنا بأقول: أنا ضد الفساد!

http://nadafa.org/


فيه إيه بس يا جماعة.. عايز أنام

أنا مبسوط والله.. ضد الفساد.. ضد الفساد


طيب خلاص أنا ضد الفساد يا جدعان


طيب بس فهموني يعني إيه "ضد" ويعني إيه "فساد"


أستعنا على الفساد بالله



3 comments:

Anonymous said...

el shater 7asan delwa2ty wesel site egyptians against corruption :) check the link below
http://www.nadafa.org/pins/

el blog dah gamed geddan! i don't think i heard of anyone who did a blog for his son or daughter before in Egypt! i love the idea and i will keep watching a5bar aby 3aly from time to time :)

qwert anime said...

انا بحسدك على باباك و مامتك يا حسونة و ياريت الناس كلها تعلم ولادها تبقى ضد الفساد

أشــرف مقلد said...

هههههههههههههه ازيك يا ابو على
والله فكرة جميلة المدونة دى
بس للاسف لسه مش اتأهلنا علشان نتجوز ونخلف ونعمل مدونة لولادنا
شوفت بقى دا من نتاج الفساد
وانا كمان ضد الفسسسسسسسسسسسسااااااااااد
بس يعنى ايه صحيح ضد ؟؟
بما اننا عرفنا الفساد